Specjalista ds.transferu technologii(broker innowacji)-na zastępstwo/Centrum Transferu Technologii
Stanowisko/funkcja: Specjalista ds. transferu technologii (broker innowacji) /na zastępstwo/
Wymiar czasu pracy: 1 etat
Komórka organizacyjna: Centrum Transferu Technologii/Pion Prorektora ds. Umiędzynarodowienia, Współpracy i Rozwoju
Opis stanowiska:
Specjalista ds. transferu technologii (Broker Innowacji) to osoba z ramienia administracji uczelni, która reprezentuje środowisko akademickie w kontaktach
z partnerami biznesowymi. Głównym zadaniem jest wsparcie i zachęcanie naukowców do komercjalizacji wyników badań wychodzących naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom przedsiębiorców oraz wsparcie procesów transferu wiedzy i technologii celem implementowania nowych produktów, usług, technologii pochodzących z uczelni do gospodarki krajowej i zagranicznej.
Zakres zadań:
-pełnienie roli pośrednika działającego w określonych obszarach wiedzy, odpowiedzialnego za nawiązanie współpracy między środowiskiem naukowym a otoczeniem społeczno-gospodarczym
z nakierowaniem na skuteczną komercjalizację wyników działalności naukowej -przygotowanie projektów komercjalizacji wyników działalności naukowej, zawierających w szczególności analizę potencjału rynkowego rozwiązań oraz analizę gotowości-wdrożeniowej -inicjowanie oraz wzmacnianie współpracy między środowiskiem naukowym a otoczeniem gospodarczym, w tym poszukiwanie podmiotów zainteresowanych wdrożeniem wyników działalności naukowej poprzez promocję oferty technologicznej oraz udział w wystawach i targach -wsparcie zarządzania portfelem technologii poprzez monitorowanie i analizy wyników działalności naukowej pod względem ich użyteczności praktycznej oraz analizy potrzeb rynku służących wyborowi tematów działalności naukowej, jak również badania stanu techniki rozwiązań -negocjowanie warunków współpracy i przygotowywanie umów w zakresie współpracy, sprzedaży, licencji, zachowania poufności, wykonywania usług itp. -identyfikacja kompetencji i zainteresowań pracowników naukowych celem dopasowania ich do bieżących lub przyszłych potrzeb technologicznych otoczenia społeczno-gospodarczego -wsparcie w zakresie opracowywania strategii ochrony przedmiotów własności intelektualnej i ich komercjalizacji -współpraca z innymi jednostkami uczelni czy podmiotami zewnętrznymi nadzór nad obiegiem dokumentacji i archiwizacja Wymagania kwalifikacyjne, Wykształcenie, Doświadczenie zawodowe: -wykształcenie wyższe (preferowane w obszarze nauk inżynieryjno-technicznych lub life-science) -3-letnie doświadczenie zawodowe w pracy na styku nauki i biznesu -znajomość przepisów prawnych dotyczących komercjalizacji wyników badań, własności intelektualnej, źródeł finansowania badań, zasad aplikowania po krajowe i zagraniczne środki finansowe, zamówień publicznych -znajomość trendów rynkowych związanych z nowymi technologiami i transferem technologii tj. analiza i interpretacja wyników, umiejętność przygotowywania ofert technologicznych, raportów
o potencjale komercyjnym, badania stanu techniki, znajomość metodologii design thinking lub innych narzędzi pracy projektowej -bardzo dobra znajomość języka angielskiego -bardzo dobra znajomość obsługi pakietu MS Office Wymagania dodatkowe: Mile widziane: -doświadczenie w pracy w jednostce publicznej, w szczególności związanej z transferem technologii, -doświadczenie w realizacji projektów związanych z komercjalizacją wyników w szczególności programu Inkubator Innowacyjności, -studia podyplomowe, kursy lub szkolenia z zakresu nowych technologii, przedsiębiorczości, komunikacji biznesowej, transferu technologii, ochrony własności intelektualnej, finansowania innowacji, zarządzania projektami. Przewidywana data zatrudnienia: 1 sierpnia 2025 r. Informacje dodatkowe: - stabilne warunki zatrudnienia w oparciu o umowę o pracę - możliwość szkolenia i rozwoju zawodowego - ciekawą, pełną wyzwań pracę w dynamicznym zespole - możliwość zdobycia doświadczenia zawodowego w rozwojowym środowisku - bogaty pakiet świadczeń socjalnych: * dofinansowanie zajęć sportowych * korzystny pakiet medyczny * dofinansowanie wypoczynku * dofinansowanie wypoczynku dzieci, żłobka/przedszkola * bony świąteczne dla dzieci * grupowe ubezpieczenie na życie Dokumenty: CV należy składać na adres: biznes@umg.edu.pl (podając w tytule nazwę stanowiska - broker innowacji) w terminie do 22 lipca 2025 r. Informujemy, że istnieje możliwość dalszego przetwarzania danych osobowych kandydatów dla celów prowadzenia przyszłych procesów rekrutacyjnych. W przypadku wyrażenia takiej woli, proszę o umieszczenie dodatkowego oświadczenia o następującej treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla celów prowadzenia przyszłych procesów rekrutacyjnych”. W przypadku wzięcia udziału w procesie rekrutacji należy zapoznać się z informacjami dot. przetwarzania danych osobowych pod adresem http://www.umg.edu.pl/rekrutacja-do-pracy. Zastrzegamy sobie prawo do udzielania odpowiedzi wyłącznie na wybrane oferty. Zastrzegamy sobie prawo odwołania rekrutacji bez podania przyczyny oraz informujemy, że ostateczną decyzję o zatrudnieniu podejmuje Rektor.
z nakierowaniem na skuteczną komercjalizację wyników działalności naukowej -przygotowanie projektów komercjalizacji wyników działalności naukowej, zawierających w szczególności analizę potencjału rynkowego rozwiązań oraz analizę gotowości-wdrożeniowej -inicjowanie oraz wzmacnianie współpracy między środowiskiem naukowym a otoczeniem gospodarczym, w tym poszukiwanie podmiotów zainteresowanych wdrożeniem wyników działalności naukowej poprzez promocję oferty technologicznej oraz udział w wystawach i targach -wsparcie zarządzania portfelem technologii poprzez monitorowanie i analizy wyników działalności naukowej pod względem ich użyteczności praktycznej oraz analizy potrzeb rynku służących wyborowi tematów działalności naukowej, jak również badania stanu techniki rozwiązań -negocjowanie warunków współpracy i przygotowywanie umów w zakresie współpracy, sprzedaży, licencji, zachowania poufności, wykonywania usług itp. -identyfikacja kompetencji i zainteresowań pracowników naukowych celem dopasowania ich do bieżących lub przyszłych potrzeb technologicznych otoczenia społeczno-gospodarczego -wsparcie w zakresie opracowywania strategii ochrony przedmiotów własności intelektualnej i ich komercjalizacji -współpraca z innymi jednostkami uczelni czy podmiotami zewnętrznymi nadzór nad obiegiem dokumentacji i archiwizacja Wymagania kwalifikacyjne, Wykształcenie, Doświadczenie zawodowe: -wykształcenie wyższe (preferowane w obszarze nauk inżynieryjno-technicznych lub life-science) -3-letnie doświadczenie zawodowe w pracy na styku nauki i biznesu -znajomość przepisów prawnych dotyczących komercjalizacji wyników badań, własności intelektualnej, źródeł finansowania badań, zasad aplikowania po krajowe i zagraniczne środki finansowe, zamówień publicznych -znajomość trendów rynkowych związanych z nowymi technologiami i transferem technologii tj. analiza i interpretacja wyników, umiejętność przygotowywania ofert technologicznych, raportów
o potencjale komercyjnym, badania stanu techniki, znajomość metodologii design thinking lub innych narzędzi pracy projektowej -bardzo dobra znajomość języka angielskiego -bardzo dobra znajomość obsługi pakietu MS Office Wymagania dodatkowe: Mile widziane: -doświadczenie w pracy w jednostce publicznej, w szczególności związanej z transferem technologii, -doświadczenie w realizacji projektów związanych z komercjalizacją wyników w szczególności programu Inkubator Innowacyjności, -studia podyplomowe, kursy lub szkolenia z zakresu nowych technologii, przedsiębiorczości, komunikacji biznesowej, transferu technologii, ochrony własności intelektualnej, finansowania innowacji, zarządzania projektami. Przewidywana data zatrudnienia: 1 sierpnia 2025 r. Informacje dodatkowe: - stabilne warunki zatrudnienia w oparciu o umowę o pracę - możliwość szkolenia i rozwoju zawodowego - ciekawą, pełną wyzwań pracę w dynamicznym zespole - możliwość zdobycia doświadczenia zawodowego w rozwojowym środowisku - bogaty pakiet świadczeń socjalnych: * dofinansowanie zajęć sportowych * korzystny pakiet medyczny * dofinansowanie wypoczynku * dofinansowanie wypoczynku dzieci, żłobka/przedszkola * bony świąteczne dla dzieci * grupowe ubezpieczenie na życie Dokumenty: CV należy składać na adres: biznes@umg.edu.pl (podając w tytule nazwę stanowiska - broker innowacji) w terminie do 22 lipca 2025 r. Informujemy, że istnieje możliwość dalszego przetwarzania danych osobowych kandydatów dla celów prowadzenia przyszłych procesów rekrutacyjnych. W przypadku wyrażenia takiej woli, proszę o umieszczenie dodatkowego oświadczenia o następującej treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla celów prowadzenia przyszłych procesów rekrutacyjnych”. W przypadku wzięcia udziału w procesie rekrutacji należy zapoznać się z informacjami dot. przetwarzania danych osobowych pod adresem http://www.umg.edu.pl/rekrutacja-do-pracy. Zastrzegamy sobie prawo do udzielania odpowiedzi wyłącznie na wybrane oferty. Zastrzegamy sobie prawo odwołania rekrutacji bez podania przyczyny oraz informujemy, że ostateczną decyzję o zatrudnieniu podejmuje Rektor.
